Loading

Dr.Öğr.Üyesi

Merve TÜRKMEN BARUTÇU

İşletme Fakültesi

İşletme Bölümü

İletişim

mturkmen@sakarya.edu.tr

+90 (264) 295 7445

7-BİLDİRİLER :
1 TÜRKMEN MERVE,UĞUR NACİYE GÜLİZ - DON’T TELL ME FAIRYTALES: DISINFORMATZYA, TROLLS, FAKE NEWS - İngilizce - 2019
2 TÜRKMEN MERVE,SÜTÜTEMİZ NİHAL - The Role Of Reference Group Influence On Compulsive and Impulsive Buying Behavior - pp.117 - İngilizce - 2019
3 UĞUR NACİYE GÜLİZ,TÜRKMEN MERVE - Examining the Determinants of Social Media Engagement - İngilizce - 2018
4 TÜRKMEN MERVE, SÜTÜTEMİZ NİHAL - An Investigation On Reference Groups Influence On The Compulsive And Impulsive Buying Behaviors of Young Consumers - pp.116 - Türkçe - 2017
5 TÜRKMEN MERVE,UĞUR NACİYE GÜLİZ - Big data analytics for marketing revolution - İngilizce - 2017
6 TÜRKMEN MERVE - DESIGN FEATURES OF ONLINE MARKETPLACES: A CRITICAL APPRAISAL - İngilizce - 2017
7 UĞUR NACİYE GÜLİZ,TÜRKMEN BARUTÇU MERVE - Biometric Solutions For Is Security - pp.163 - İngilizce - 2016
8 TÜRKMEN BARUTÇU MERVE,UĞUR NACİYE GÜLİZ - Mobile Banking Acceptance A Model Suggestion - pp.449 - İngilizce - 2016
9 TÜRKMEN BARUTÇU MERVE,UĞUR NACİYE GÜLİZ - Social Media Use Of Large Corporations TurkeyFortune 500 Analysis - pp.444 - İngilizce - 2016
10 TÜRKMEN BARUTÇU MERVE,MERT KAZIM - Tüketici Haklarının Sanal Ortamdaki Yüzü Tüketici Dernekleri WebSitelerinin İçerik Analiz Yöntemi İle İncelenmesi - pp.1078 - Türkçe - 2016
11 UĞUR NACİYE GÜLİZ,TÜRKMEN BARUTÇU MERVE - CUSTOMER DATA SHARING A PRELIMINARY ANALYSIS ON USERS PERSPECTIVE - pp.1427 - İngilizce - 2016
12 UĞUR NACİYE GÜLİZ,TÜRKMEN BARUTÇU MERVE - TOWARD A NEW HORIZON IN DIGITAL MARKETING SOCIAL MEDIA MARKETING - pp.1417 - İngilizce - 2016
13 UĞUR NACİYE GÜLİZ,TÜRKMEN BARUTÇU MERVE - Internet Access And Digital Skepticism APreliminary Analysis - pp.157 - İngilizce - 2016
14 YILDIRIM EMRE,TÜRKMEN MERVE - Çevre Duyarlılığı ve Gelirin Yeşil Ürün Satın Alma Duyarlılığı Üzerindeki EtkisiThe Effects of Environmental Awareness and Income on Green Product Purchasing Awareness - Vol.2 - pp.387 - Türkçe - 2015
15 MERT KAZIM,TÜRKMEN MERVE - türkçe biz sana ne yaptık böyle? iş yeri isimleri yabancılaşıyor: Türkiye’xxnin kültürel değişim yolculuğu - Türkçe - 2014
16 UĞUR NACİYE GÜLİZ,TÜRKMEN MERVE - TÜKETİCİLERİN MOBİL UYGULAMALARI KABULÜNE YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ - pp.567 - İngilizce - 2014
17 UĞUR NACİYE GÜLİZ,TÜRKMEN MERVE - TÜKETİCİLERİN MOBİL UYGULAMALARI KABULÜNE YÖNELİKBİR MODEL ÖNERİSİ - Türkçe - 2014
18 türkmen merve, mert kazım - BESİN ETİKETLERİ ÜZERİNDE BULUNAN BİLGİLERİN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARLARINA OLAN ETKİSİ SU MARKALARI ETİKETİ OKUMA ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - pp.553 - Türkçe - 2013
19 türkmen merve, saygılı metin, özsoy emrah - Alışveriş Merkezlerinde Zaman Harcama Eğilimi Kişilik Özelliklerine Göre Farklılaşır Mı Bir Araştırma - Vol.2 - pp.857 - Türkçe - 2013
20 arslan yusuf, türkmen merve - TÜKETİCİLERDEKİ EMSALSİZ OLMA İSTEĞİNİN MAĞAZA TERCİHLERİNE VE NADİR ÜRÜNLERE YÖNELİK TALEPLERİNE ETKİSİ - Türkçe - 2013
10-ÖDÜL :
1 Best Paper Award - Charles Institute ofEuropean Studies - 2018
2 2.lisansüstü işletme öğrencileri sempozyumu üretim yönetimi-pazarlama anablim dalı ikincilik ödülü - ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ - 2017
1.1 B-SCI, SCI-E, SSCI VEYA AHCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE (Q2 OLARAK TARANAN DERGİDE) :
1 Arslan, Y; Yildirim, E; Dincer, MAM; Barutcu, MT; - Examining consumers' anti-consumption tendencies towards food products: A case study from the Turkish food industry - BRITISH FOOD JOURNAL - Vol.120 - pp.1980 - ISSN : 0007-070X - DOI : 10.1108/BFJ-12-2017-0728 - English - Article - 2018 - WOS:000443148700004
1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Metin SAYGILI Merve TÜRKMEN Brutçu Tolga YALÇINTEKİN Nihal SÜTÜTEMİZ - Investigating the Drivers of Purchase Intention and Willingness to Pay a Price Premium for Dietary Supplements - Journal of Sensory Studies - 2025
2 Yusuf ARSLAN Naciye Güliz UĞUR Merve TÜRKMEN BARUTÇU - What prevents consumers from using mobile payment systems? :an extended innovation resistance theory perspective - Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce - 2024
1.3-ÜAK VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SENATOSU TARAFINDAN BELİRLENEN ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDE TARANAN DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ VEYA ULAKBİM, TR-DİZİN TARAFINDAN TARANAN ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Doç. Dr. Nilgün SARIKAYA, Arş. Gör. Merve TÜRKMEN BARUTÇU - 11-14 YAŞ ARASI İLK DÖNEM ÇOCUK ERGEN TÜKETİCİLERİN ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARINDA ÜNLÜ KİŞİ ETKİSİ - Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi - Vol.17 - pp.43-64 - 2016
2 EMRE YILDIRIM; MERVE TÜRKMEN BARUTÇU - How Uncertainty Avoidance, Power Distance and Indulgence Affect Social Commerce Expenditure? An Investigation Based on Facebook - International Journal of Science Culture and Sport - Vol.4 - pp.403-421 - ISSN : 2148-1148 - DOI : 10.14486/IntJSCS 593 - 2016
3 EMRE YILDIRIM; YUSUF ARSLAN; MERVE TÜRKMEN BARUTÇU - The Role of Uncertainty Avoidance and Indulgence as Cultural Dimensions on Online Shopping Expenditure - Eurasian Business & Economics Journal (Indexed by Econlit, Crossref, EconPapers) - Vol.4 - pp.42-51 - ISSN : 2149-3545 - 2016
4 Araş. Gör. Merve TÜRKMEN-Doç. Dr. Nilgün SARIKAYA-Metin SAYGILI - ÖĞRENCİLERİN ÇEVRESEL DUYARLILIK DÜZEYLERİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ - SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ - Vol.5 - pp.238 - ISSN : : 1309-8012 (Online) - 2013
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 ERDEM CEM,TÜRKMEN BARUTÇU MERVE - GELİŞEN TEKNOLOJİLERİN KABULÜNÜ AÇIKLAMADA KULLANILAN MODELLERİN İNCELENMESİ - 2024
2 TÜRKMEN MERVE, SÜTÜTEMİZ NİHAL - Ürün Görünürlüğüne Göre Genç Tüketicilerin Referans Grup Etkisine Duyarlılıkları - 2019
3 TÜRKMEN MERVE,BORA SEMİZ BUKET,başak burçak - TÜKETİME YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞSAL NİYET ARASINDAKİ İLİŞKİDE GÖNÜLLÜ SADE YAŞAM TARZININ ARACILIK ETKİSİNİN İNCELENMESİ - 2017
4 NACİYE GÜLİZ UĞUR; MERVE TÜRKMEN BARUTÇU - Internet Access And Digital Skepticism: A Preliminary Analysis - 2016
5 NACİYE GÜLİZ UĞUR; MERVE TÜRKMEN BARUTÇU - Biometric Solutions For IS Security - 2016
6 MERVE TÜRKMEN BARUTÇU; NACİYE GÜLİZ UĞUR - Social Media Use Of Large Corporations Turkey Fortune 500 Analysis - 2016
7 MERVE TÜRKMEN BARUTÇU; NACİYE GÜLİZ UĞUR - Mobile Banking Acceptance: A Model Suggestion - 2016
8 NACİYE GÜLİZ UĞUR; MERVE TÜRKMEN BARUTÇU - CUSTOMER DATA SHARING A PRELIMINARY ANALYSIS ONUSERS PERSPECTIVE - 2016
9 NACİYE GÜLİZ UĞUR; MERVE TÜRKMEN BARUTÇU - TOWARD A NEW HORIZON IN DIGITAL MARKETING SOCIAL MEDIA MARKETING - 2016
10 NACİYE GÜLİZ UĞUR; MERVE TÜRKMEN; - İnternet Bankacılığının Kabulünü Etkileyen Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Sakarya Örneği - 2015
11 NACİYE GÜLİZ UĞUR; MERVE TÜRKMEN; - Consumers' Acceptance of Mobile Applications: A Model Proposal - 2014
12 KAZIM MERT; MERVE TÜRKMEN; - TÜRKÇE BİZ SANA NE YAPTIK BÖYLE? İŞ YERİ İSİMLERİ YABANCILAŞIYOR TÜRKİYE’NİN KÜLTÜREL DEĞİŞİM YOLCULUĞU - 2014
13 Türkmen, M., Saygılı, M., ve E. Özsoy. (2013). - Alışveriş Merkezlerinde Zaman Harcama Eğilimi Kişilik Özelliklerine Göre Farklılaşır Mı? Bir Araştırma - 02-07 Haziran 2013 - 2013
14 Yusuf ARSLAN, Merve TÜRKMEN - TÜKETİCİLERDEKİ EMSALSİZ OLMA İSTEĞİNİN MAĞAZA TERCİHLERİNE VE NADİR ÜRÜNLERE YÖNELİK TALEPLERİNE ETKİSİ - 27-30 KASIM - 2013
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Nilgün SARIKAYA, Remzi ALTUNIŞIK, Merve TÜRKMEN - AN EXAMINATION OF THE RELATIVE INFLUENCE OF ROLE MODELS ON THE PURCHASING DECISONS OF PRE-ADOLESCENTS (11-14 YEARS OLD) - 2014
7.6-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 EMRE YILDIRIM; MERVE TÜRKMEN; - Çevre Duyarlılığı ve Gelirin Yeşil Ürün Satın Alma Duyarlılığı Üzerindeki Etkisi - 2015
2 NİLGÜN SARIKAYA; MERVE TÜRKMEN; - İLK DÖNEM ÇOCUK ERGENLERİN (11-14 YAŞ) ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARINDA ROL  MODEL OLARAK ÜNLÜ KİŞİ ETKİSİ. - 2014
3 Arş. Gör. Merve TÜRKMEN,Arş. Gör. Kazım MERT - BESİN ETİKETLERİ ÜZERİNDE BULUNAN BİLGİLERİN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARLARINA OLAN ETKİSİ: SU MARKALARI ETİKETİ OKUMA ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - 02-04 Mayıs 2013 - 2013
3.3-WEB OF SCİENCE BOOK CİTATİON INDEX VERİ TABANINDA TARANAN ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 KAZIM MERT MERVE TÜRKMEN BARUTÇU - DIGITAL ETHICS in MARKETING - SAKARYA ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI - 2025
3.4-ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 TÜRKMEN BARUTÇU MERVE,KAYNAR HAZEL MİHRİBAN - Pazarlama ve Perakendecilik: Dijital Çağın Dönüşümleri - özgür yayınları - pp.79 - 2024
2 Türkmen Barutçu MERVE - GENEL İŞLETME- KAVRAMLAR VE ÖRNEK OLAYLAR - DEĞİŞİM - pp.107 - 2022
3 TÜRKMEN MERVE, AKTAŞ BAHADIR - YENİ NORMALDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Teori - Araştırma - Uygulama - Gazi Kitabevi - 2022
4 TÜRKMEN MERVE, BORA SEMİZ BUKET - Covid-19 Pandemisinde İşletme Yönetiminin Dönüşümü - Gazi Kitabevi - pp.227 - 2021
5 UĞUR NACİYE GÜLİZ,TÜRKMEN MERVE - RESEARCH HIGHLIGHTS IN EDUCATION AND SCIENCE - ISRES Publishing - 2019
3.6-ULUSAL YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 TÜRKMEN BARUTÇU MERVE,KAYNAR HAZEL MİHRİBAN - Kurumsal Bilgi Sistemleri - ANKARA ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ - pp.51 - 2024
9.12-ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDEKİ DERGİLERDE HAKEMLİK :
1 Business & Management Studies: An International Journal (BMIJ) - 2025
2 Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi (SAUGSB-J) - 2024
3 Journal of Research in Business (JRB) - 2022
13.1-LİSANSÜSTÜ DÜZEYDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 GBA 509-DİJİTAL PAZARLAMA - ISSN : 2 - 1 - 2025
2 YNO590-BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE SEMİNER - ISSN : 1 - 1 - 2025
3 UYP510-DİJİTAL PAZARLAMA - ISSN : 1 - 1 - 2025
4 GBA509-DİJİTAL PAZARLAMA - ISSN : 2 - 1 - 2025
5 UYP510-DİJİTAL PAZARLAMA - ISSN : 1 - 0 - 2024
6 GBA509-DİJİTAL PAZARLAMA - ISSN : 2 - 1 - 2024
7 GBA 509-DİJİTAL PAZARLAMA - ISSN : 2 - 0 - 2024
8 UYP510-DİJİTAL PAZARLAMA - ISSN : 1 - 1 - 2023
9 UYP 510-DİJİTAL PAZARLAMA - ISSN : 1 - 1 - 2023
13.2-LİSANS DÜZEYİNDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 İKY315-SOSYAL MEDYA - ISSN : 1 - 1 - 2025
2 ISL101-işletme bilimine giriş - ISSN : 1 - 1 - 2025
3 ısl 105-işletme bilimine giriş - ISSN : 1 - 1 - 2025
4 ISL427 REKLAM VE TUTUNDURMA - ISSN : 1 - 1 - 2025
5 SBF103-İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ - ISSN : 1 - 1 - 2025
6 ISL210 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - ISSN : 1 - 1 - 2024
7 ISL 101- İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ - ISSN : 1 - 0 - 2024
8 ISL 105- İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ - ISSN : 1 - 0 - 2024
9 ISL 427-REKLAM VE TUTUNDURMA - ISSN : 1 - 0 - 2024
10 ISL 210-ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - ISSN : 1 - 1 - 2024
11 ISL320-HALKLA İLİŞKİLER - ISSN : 1 - 1 - 2023
12 ISL 210- ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - ISSN : 1 - 1 - 2023
13 ISL105- İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ - ISSN : 1 - 1 - 2023
14 ISL 425-MOBİL PAZARLAMA - ISSN : 1 - 1 - 2023
BİLDİRİLER
GELİŞEN TEKNOLOJİLERİN KABULÜNÜ AÇIKLAMADA KULLANILAN MODELLERİN İNCELENMESİ
DON’T TELL ME FAIRYTALES: DISINFORMATZYA, TROLLS, FAKE NEWS
ÜRÜNGÖRÜNÜRLÜĞÜNE GÖRE GENÇ TÜKETİCİLERİN REFERANS GRUP ETKİSİNEDUYARLILIKLARI”
THE ROLE OF REFERENCE GROUP INFLUENCE ON COMPULSIVE AND IMPULSIVE BUYING BEHAVIOR
Examining the Determinants of Social Media Engagement
Big data analytics for marketing revolution
AN INVESTIGATION ON REFERENCE GROUPS INFLUENCE ON THE COMPULSIVE AND IMPULSIVE BUYING BEHAVIORS OF YOUNG CONSUMERS
TÜKETİME YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞSAL NİYET ARASINDAKİ İLİŞKİDE GÖNÜLLÜ SADE YAŞAM TARZININ ARACILIK ETKİSİNİN İNCELENMESİ
DESIGN FEATURES OF ONLINE MARKETPLACES: A CRITICAL APPRAISAL
Biometric Solutions For Is Security
Mobile Banking Acceptance A Model Suggestion
Social Media Use Of Large Corporations TurkeyFortune 500 Analysis
Tüketici Haklarının Sanal Ortamdaki Yüzü Tüketici Dernekleri WebSitelerinin İçerik Analiz Yöntemi İle İncelenmesi
CUSTOMER DATA SHARING A PRELIMINARY ANALYSIS ON USERS PERSPECTIVE
TOWARD A NEW HORIZON IN DIGITAL MARKETING SOCIAL MEDIA MARKETING
Internet Access And Digital Skepticism APreliminary Analysis
Çevre Duyarlılığı ve Gelirin Yeşil Ürün Satın Alma Duyarlılığı Üzerindeki EtkisiThe Effects of Environmental Awareness and Income on Green Product Purchasing Awareness
türkçe biz sana ne yaptık böyle? iş yeri isimleri yabancılaşıyor: Türkiye’xxnin kültürel değişim yolculuğu
TÜKETİCİLERİN MOBİL UYGULAMALARI KABULÜNE YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ
TÜKETİCİLERİN MOBİL UYGULAMALARI KABULÜNE YÖNELİKBİR MODEL ÖNERİSİ
BESİN ETİKETLERİ ÜZERİNDE BULUNAN BİLGİLERİN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARLARINA OLAN ETKİSİ SU MARKALARI ETİKETİ OKUMA ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Alışveriş Merkezlerinde Zaman Harcama Eğilimi Kişilik Özelliklerine Göre Farklılaşır Mı Bir Araştırma
TÜKETİCİLERDEKİ EMSALSİZ OLMA İSTEĞİNİN MAĞAZA TERCİHLERİNE VE NADİR ÜRÜNLERE YÖNELİK TALEPLERİNE ETKİSİ
KİTAPLAR
Pazarlama ve Perakendecilik: Dijital Çağın Dönüşümleri
Kurumsal Bilgi Sistemleri
GENEL İŞLETME- KAVRAMLAR VE ÖRNEK OLAYLAR
YENİ NORMALDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Teori - Araştırma - Uygulama
Covid-19 Pandemisinde İşletme Yönetiminin Dönüşümü
RESEARCH HIGHLIGHTS IN EDUCATION AND SCIENCE
MAKALELER
Examining consumers’ anti-consumption tendencies towards food products: A case study from the Turkish food industry
A Critical Analysis on Internet of Things: Features and Vulnerabilities
Customer Complaints about E-Commerce Sites: Content Analysis
Social Media as an Educational Tool
Investigating social media activities: A study on celebrityposts
Examining consumers’ anti-consumption tendencies towards food products
DOĞAL GAZ DAĞITIM SEKTÖRÜ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ DİNAMİKLERİNİN BELİRLENMESİ
BIG DATA ANALYTICS FOR MARKETING REVOLUTION
DOĞAL GAZ DAĞITIM SEKTÖRÜ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİDİNAMİKLERİNİN BELİRLENMESİ
TÜKETİCİLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNE GÖRE GIDA TEMELLİYAŞAM TARZI PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ
Tüketicilerin kişilik özelliklerine göre gıda temelli yaşam tarzı profillerinin belirlenmesi
11 14 Yaş Arası İlk Dönem Çocuk Ergen Tüketicilerin AlışverişDavranışlarında Ünlü Kişi Etkisi
How Uncertainty Avoidance Power Distance and Indulgence Affect Social Commerce Expenditure An Investigation Based on Facebook
THE ROLE OF UNCERTAINTY AVOIDANCE ANDINDULGENCE AS CULTURAL DIMENSIONS ON ONLINESHOPPING EXPENDITURE
Öğrencilerin çevresel duyarlılık düzeylerinin satın alma davranışına etkisi üzerine bir araştırma: Sakarya üniversitesi örneği
ÖDÜL
Best Paper Award
2.lisansüstü işletme öğrencileri sempozyumu üretim yönetimi-pazarlama anablim dalı ikincilik ödülü